Rozhovor

Snížení nebo úplný výpadek příjmů způsobený současnou epidemií způsobuje finanční problémy statisícům Čechů. Pillow pojišťovna přichází s 10 radami, jakým způsobem lze snížit výši plateb za pojištění vozidla, aniž by bylo třeba rušit pojištění a odevzdávat značky do depozita. Každý ze způsobů lze využít i u Pillow pojištění.

Pojištění Pillow umožňuje platbu i měsíčně bez navýšení oproti roční platbě a zároveň není stanovena žádná minimální výše platby. Řidič s povinným ručením v roční výši 3 600 Kč může platbu rozložit do 12 měsíčních plateb po 300 Kč a nezaplatí ani o korunu navíc. „Měsíční splátky hypotéky, elektřiny atd. jsou normální, jen pojišťovny měsíční platbu neumožňovaly nebo jen za vysokou přirážku. Podobná omezení u Pillow pojištění nenajdete,“ uvádí Jakub Strnad, předseda představenstva Pillow pojišťovny.

Mnoho řidičů kvůli karanténě nebo uzavření hranic omezilo používání svého vozidla. Auto, které nejezdí, nemůže způsobit nehodu, riziko škody je tedy nižší a řidič by měl být odměněn nižší platbou. Pojištění Pillow zohledňuje najeté kilometry a pokud je řidič na silnici méně, než na počátku pojištění očekával, vrátí mu peníze za neprojeté kilometry. Vše je automatické, o vrácení peněz nemusí klient žádat, Pillow podle ujetých kilometrů spočítá vratku pojistného a tu připíše klientovi zpět.

U běžných pojistných produktů může dojít k paradoxní situaci: klient nemá na zaplacení pojištění, ale jeho dluh se ještě zvýší. Důvodem jsou poplatky za upomínky, které se běžně pohybují od 50 do 300 Kč. Některé produkty zpoplatňují i další úkony, např. oznámení o ukončení pojištění pro neplacení (až 500 Kč) nebo vytvoření splátkového kalendáře (až 1000 Kč). Nic takového neplatí v případě Pillow pojištění. „Pillow pojišťovna nemá žádný sazebník poplatků, a tedy neúčtuje žádné poplatky,“ upozorňuje Martin Podávka, člen představenstva Pillow pojišťovny.

10 tipů, na čem (ne)šetřit v pojištění vozidla

Zrušit pojištění a dále používat vozidlo znamená odvádět mnohem více do garančního fondu ČKP a riskovat pokutu (až 40 000 Kč). Naopak odevzdat značky do depozita neumožňuje použít vozidlo v případě potřeby. Jak tedy ušetřit?

1. Zjistěte si cenu u jiných pojišťoven

I když vaše současné pojištění bylo v době, když jste ho uzavíral nejvýhodnější, nyní to již platit nemusí. Vznikají nové produkty s výhodami, které nebyly dříve možné. Nové pojišťovny často používají levnější elektronickou komunikaci bez nákladné sítě poboček. Často platí, že noví klienti mají nižší cenu než ti současní.

2. Neplaťte za nepotřebné věci

Nevěřte tvrzení, že nějaké krytí je v pojištění zadarmo, vše má svou cenu. U pojištění „zadarmo“ jen pojišťovna skryla cenu do jiné části. Proveďte inventuru své smlouvy: havarijní pojištění pro vozy nad 15 let se nevyplácí, úrazové pojištění posádky mimo řidiče je zbytečné – spolujezdci jsou pojištěni povinným ručením, …

3. Využijte měsíční platbu bez přirážky

Hypotéku, plyn, elektřinu také neplatíte ročně. Pojištění dlouho nutilo klienty platit ročně nebo pololetně, ne však měsíčně. Nové produkty umožňují měsíčně. Požadujte měsíční platbu bez přirážky oproti roční platbě, v době automatizovaných bankovních transakcí nemá přirážka opodstatnění.

4. Získejte peníze zpět při nízkém nájezdu

Možná jste kvůli karanténě nebo uzavření hranic omezili počet najetých kilometrů. Protože jste nebyli tak často na silnici, nemohli jste způsobit škodu a měli byste platit nižší pojistné. Vyberte si pojištění, které Vám při méně ujetých kilometrech vrátí část zaplacených plateb zpátky. Vybírat lze z více pojišťoven, konkurence se zvětšuje.

5. Dejte si pozor na poplatky

Zjistěte výši poplatků za upomínku při neplacení, většinou se pohybují od 50 Kč do 500 Kč. V sazebníku mohou být i další položky: oznámení o ukončení pojištění pro neplacení (až 500 Kč), upomínka po zániku pojištění (až 250 Kč), předžalobní upomínka (až 3 000 Kč), vytvoření splátkového kalendáře (až 1000 Kč).

6. Zvažte slevu za způsob opravy

Pokud při škodě na starším vozidle nebudete trvat na značkových dílech, můžete si sjednat pojištění, které to zohlední a Vy zaplatíte za pojištění méně. V případě škody pak své vozidlo budete muset nechat opravit ve smluvní síti pojišťovny nebo si necháte vyplatit peníze v hotovosti a opravu zařídíte sami.

7. Pracujte se spoluúčastí

U havarijního pojištění část škody platíte vy (tzv. spoluúčast). Čím vyšší spoluúčast, tím nižší cena pojištění. V případě nedostatku peněz je lepší zvýšit spoluúčast a snížit platbu než zcela zrušit havarijní pojištění. Tip: vyhněte se spoluúčasti ve formě procent (např. 5 %, …), je nevýhodná – čím vyšší škoda, tím více při škodě zaplatíte.

8. Využijte slevu za garáž

Nově lze získat slevu i v případě, že máte k dispozici garáž nebo kryté garážové stání. Pojišťovna slevou zohledňuje skutečnost, že vozidlo, které je např. přes noc v garáži, má nižší pravděpodobnost škody způsobené vandalem nebo zlodějem. Nižší pravděpodobnost škody se týká i vichřice, krupobití atd.

9. Nešetřete na limitu povinného ručení

Šetřit na limitu povinného ručení se nevyplácí. Naopak – pokud máte limit pouze 35 mil. Kč, navyšte si ho alespoň na 50 miliónů nebo více. Vzhledem k růstu náhrad, které soudy přiznávají poškozeným, může být limit 35 mil. nedostatečný a pojištění Vás pak nechrání před velkými problémy.

10. Aktualizujte hodnotu svého vozidla

U novějších produktů již nemusíte při sjednání pojištění určovat cenu vozidla, pojišťovna to udělá sama a pak na výročí automaticky upravuje cenu vozidla. Starší produkty ale toto neumí a ponechávají cenu vozidla stejnou. Pokud požádáte o přepočet, dojde ke snížení ceny pojištění.

10 tipů ke stažení ZDE