Pillow Cloud

Možná tomu nebudete věřit, ale na konci minulého roku si dva členové představenstva konkurenčních pojišťoven v diskuzi pod příspěvkem na Facebooku vyměnili názor na možnosti ukončení pojištění. A pak že se na FB řeší jen obrázky jídla, zvířátek a miminek 🙂 Ale zpět k pojištění.

V Pillow si myslíme, že pojišťovny nemají věznit své klienty a bránit jim v odchodu jinam. Klient má s pojišťovnou zůstávat dobrovolně, protože je spokojený s jejím službami, a ne proto, že odejít nemůže. A jsme rádi, že podobný názor mají i další společnosti, společně tak můžeme pojištění vrátit důvěru, kterou si zaslouží.

Pojďme se (poprvé na českém internetu) podívat, jak která pojišťovna umožňuje klientům ukončit smlouvu pojištění motorových vozidel.

 
 Pojišťovna  Možnost ukončení Výpovědní lhůta
 Allianz  Jednou ročně  6 týdnů před
 AXA  Jednou ročně  6 týdnů před
 ČPP  Ke každé platbě  6 týdnů před
 ČSOB  Jednou ročně  6 týdnů před
 Direct  Dohodou kdykoliv  –
 Generali ČP  Jednou ročně  6 týdnů před
 Kooperativa  Ke každé platbě  6 týdnů před
 Pillow  Ke každé platbě  2 týdny před
 Slavia  Jednou ročně  6 týdnů před
 Uniqa  Jednou ročně  6 týdnů před
 

Zákon garantuje možnost odejít od jedné pojišťovny k jiné jednou ročně, pokud klient o ukončení dá pojišťovně vědět alespoň 6 týdnů předem. Takhle dlouhá doba ale patří do minulého století, a ne do současné digitální a instantní doby.

Za prvé: jednou ročně je z pohledu klienta nesmyslné, pokud platí čtvrtletně nebo měsíčně. Představte si, že Spotify nebo Netflix platíte měsíčně a když chcete skončit, řeknou vám: „Smůla, ještě zaplatíš dalších 9 měsíců“. Jediné správné řešení je umožnit každému klientovi ukončit smlouvu ke každé splatnosti pojistného, tj. ke každé platbě.

Za druhé: limit 6 týdnů v době, kdy se všichni snažíme maximálně digitalizovat a zefektivňovat procesy, je neobhajitelný. Je smutné číst v diskusích na internetu zkušenosti klientů, kdy popisují, že poslali výpověď o 2 dny později (tj. celých 40 dní předem) a pojišťovna jim odpověděla „Smůla, další rok musíte být u nás“. Společným cílem všech pojišťoven by mělo být nastavit interní procesy tak, aby bylo možné ukončit smlouvu 24 hodin před počátkem dalšího platebního období. Podobně to má Apple, Netflix a další.

Bylo by krásné, pokud by si jako novoroční předsevzetí dali všechny pojišťovny jednoduchý cíl: dát všem klientům možnost ukončit pojištění ke každé platbě a co nejvíce zkrátit výpovědní lhůtu. Protože i pojištění by mělo být fér.