Většina majitelů vozidel má ke svému povinnému ručení uzavřeny špatné asistenční služby. Doplatky v případě nehody nebo poruchy jsou nejčastěji tisíce korun, výjimečně ale i stovky tisíc.
První rada: základní asistence nestačí
Až na pár výjimek pojišťovny neinformují o ceně základní asistence. Říkají, že je součástí ceny povinného ručení a někdy o ni dokonce nepravdivě hovoří jako o asistenci „zdarma“. Každý člověk ale dobře ví, že každá služba něco stojí a nic není zadarmo. Aby balíček povinného ručení a asistenčních služeb vyšel co nejlevnější, jsou základní asistence v ceně zcela nedostatečné s minimálním limitem.
Výsledkem je, že „zdarma“ stojí peníze, a přitom při poruše či nehodě moc nepomůže. První rada tedy zní: nikdy nespoléhejte na základní asistenci. Chtějte znát cenu každé varianty asistence, abyste si mohli nabídky snadno porovnat. Že to je možné, dokazuje Pillow pojišťovna, která žádné balíčky nenabízí a transparentně informuje o ceně každé varianty asistenčních služeb.
Druhá rada: limit v kilometrech místo korun
Svět pojištění se mění k lepším službám pomalu a důkazem toho je stanovení limitu asistenčních služeb. Velká část pojišťoven má v podmínkách asistence uveden finanční limit v korunách, do kterého zaplatí odtah nepojízdného vozidla. Vše nad limit musí zaplatit klient. Věděli jste, že do limitu se započítává i cesta odtahového vozidla k nepojízdnému vozidlu? Existují tak situace, kdy odtah ještě ani nezačal a klient má již vyčerpaný limit.
Limit v korunách stárne tím, jak inflace navyšuje cenu odtahu. Zatímco před 5 lety byl limit 3 tisíce nebo 5 tisíc dostatečný pro odtahy v rámci města či okresu, dnes již nestačí, zejména v noční dobu nebo o víkendech, kdy jsou ceníky odtahů vyšší. Přitom řešení je jednoduché: místo limitu v korunách je třeba si vybrat asistenci s limitem v kilometrech. Pouze tehdy má majitel auta jistotu, že limit inflací „nezestárne“. Pillow pojišťovna ve všech variantách asistence finanční limit pro odtah nemá a tím chrání klienty před inflací.
Třetí rada: pro delší jízdy bezlimitní odtah
Většina vozidel nejezdí pouze v rámci města či okresu, ale (nejen) o prázdninách křižují celé Česko a mohou zavítat i do zahraničí. Pro ně je nejvhodnější varianta asistence s bezlimitním odtahem po celém Česku a v zahraničí s neomezeným odtahem k nejbližší opravně.
Přesně tento nejvýhodnější systém nabízí u dvou nejvyšších variant Pillow pojišťovna. Stačí si zvolit buď variantu „Odtah v ČR neomezeně“ nebo „Odtah i ze zahraničí“. Druhá uvedená varianta navíc obsahuje i tzv. reptriaci vozidla ze zahraničí. Pokud servis zjistí, že nepojízdné vozidlo není možné rychle opravit, má jeho majitel nárok na odtah do Česka, ať již se nachází v na Sicílii, v Gibraltaru nebo na území Turecka.
Čtvrtá rada: vyproštění vždy jen bezlimitně
Velká past číhá na řidiče u služby vyproštění. Většina produktů i na tuto službu má finanční limit v řádech tisíců korun. Náhoda je blbec a každý již viděl v televizi nehody, kdy auto skončilo v řece. Mediálně nejznámější případ byl pád vozidla do Slapské přehrady. Dle odhadů si vyproštění vyžádalo náklady ve výši kolem 150 až 200 tisíc korun. I kdyby byly jen čtvrtinové, stejně by naprostá většina asistenčních služeb celé vyproštění nezaplatila a majitel vozu by doplácel desítky tisíc.
Jediné správné řešení je volba asistenčních služeb s bezlimitním vyproštěním. Pouze tak budete mít jistotu, že když třeba špatně zaparkované auto sjede do vody, vaše peněženka zůstane zachráněna. Pouze Pillow pojišťovna nabízí u všech 4 variant asistence bezlimitní vyproštění. Každý zákazník tak má jistotu, že pro tuto situaci je dokonale chráněn.
Pátá rada: další služby také bez finančního limitu
Odtah a vyproštění jsou nejvyužívanější služby. Pokud ale auto nejede, nabízí pojišťovny další služby pro posádku, které umožní pokračování v cestě. I zde se ale bohužel lze setkat s finančními limity, například na náhradní dopravu nebo ubytování posádky v hotelu po dobu opravy vozidla. A co může být ještě horší – finanční limit je často společný pro tyto služby a pro odtah vozidla. Jakmile tak odtah limit vyčerpá, další služby si musí hradit posádka vozidla ze svého.
Že to jde dělat jinak a lépe ukazuje Pillow pojišťovna. Například pro náhradní dopravu je limit neomezený. Pro ubytování posádky je garantováno ubytování po stanovenou dobu v *** hotelu také bez doplatku. Pojišťovna najde hotel a uhradí ubytování celé posádce, žádný doplatek nehrozí.