Poškozené či rozbité čelní sklo patří mezi nejčastější škody na autě. Škodu zaplatí doplňkové pojištění skel, které se ale u jednotlivých pojišťoven liší. Na co si dát pozor?

1) S limitem nebo neomezeně

Většina pojišťoven nechává na majiteli vozidla, aby si sám zvolil vhodný limit. Pokud je limit špatně nastaven, v okamžiku škody musí klient zbytek škody doplatit ze svého.

Příklad: pan Petr si při sjednání pojištění zvolil limit 10 tisíc korun. Po 2 letech od sjednání pojištění došlo ke škodě a nutné výměně skla. Oprava stála 16 500 Kč včetně DPH. Pojišťovna zaplatila pouze 10 tisíc Kč (ujednaný limit ve smlouvě) a zbylých 6,5 tisíce musel klient uhradit sám ze svého.

Volba správného limitu je obtížná a většina majitelů aut nemá představu, kolik bude oprava nebo výměna skla stát. Kromě toho jsou zde i rostoucí ceny kvůli vysoké inflaci. Limit, který byl před 2 lety postačující, je dnes již nízký. Mnoho majitelů vozidel také zapomíná, že moderní auta po výměně čelního skla požadují nové seřízení senzorů s ním spojených, což k ceně přidá dalších několik tisíc.

Některé pojišťovny tak přišly s inovací, kterou svým klientům významně šetří peníze. Skla pojistí bez limitu a díky tomu vždy uhradí všechny náklady na opravu či výměnu skla. Klient při sjednání nemusí složitě zjišťovat, kolik by oprava skla stála, pojišťovna vše určí sama. Bezlimitní pojištění skel nabízí pouze několik moderních pojišťoven, mezi hlavní průkopníky chytrého řešení patří Pillow pojišťovna. Díky jejímu přístupu je sjednání povinného ručení s pojištěním skel zcela jednoduché. Klient si pouze zvolí, zda pojištění skla chce, nebo nechce.

2) Čelní, nebo obvodová, nebo všechna

Starší pojistky umožňují pojistit pouze čelní sklo. Novější produkty přidaly i všechna obvodová skla, tedy kromě čelního jsou krytá i boční a zadní okna. Škody způsobené vandaly se často týkají právě jich. Bohužel stále ne každé pojištění myslí i na střešní skla a panoramatické střechy. Podmínky pojišťoven bývají dlouhé a složité a klienti jen složitě zjišťují, která skla jsou a která nejsou pojištěna.

Výhodu mají zákazníci Pillow pojišťovny. Ve srozumitelných a krátkých podmínkách pojištění na pouhých 7 stran  se mohou klienti snadno ujistit, že zde jsou pojištěna opravdu všechna výhledová skla vozu. Stačí se podívat na podmínky polštáře Skla: „Uhradíme vlastníkovi vozidla škodu vzniklou výhradně na výhledových sklech vozidla (včetně střešního okna či prosklené střechy) v případě, že dojde k jejich náhlému poškození či zničení jakoukoliv nahodilou událostí.“

 3) Místo opravy

Jednotlivá pojištění na trhu se liší také podmínkami opravy či výměny. Některé pojistky trvají na konkrétních opravnách, jiné dávají přednost výplatě peněz v hotovosti a další stanovují jiné specifické podmínky, které je nutné splnit. Pro běžného člověka je těžké zvolit správnou variantu. Přitom řešení je snadné, jak ukázala Pillow pojišťovna.

Existují dvě skupiny zákazníků a pro obě má optimální nabídku. Majitelé novějších vozidel požadují opravu či výměnu skla v autorizovaném servisu dané značky. A právě ti si u Pillow pojišťovny při sjednání pojištění jednoduše zvolí opravu v autorizovaných opravnách. Mohou pak využít libovolný značkový servis pro své vozidlo, Pillow pojišťovna zaplatí celou cenu opravy či výměny.

Druhá skupina zákazníků, nejčastěji se starším vozidlem, požaduje kvalitní opravu, ale netrvá na dražších značkových sklech. Spokojí se s  neoriginálními (tzv. aftermarketovými) skly, což jim přináší  nižší cenu pojištění. Právě tuto slevu získají klienti, kteří si při sjednání Pillow pojištění zvolí opravu ve smluvním servisu.

4) Počet výluk a omezení

Za posledních 10 let se situace z pohledu různých výluk z pojištění zlepšila, stále jsou ale mezi jednotlivými pojištěními rozdíly. Pojištění se může vztahovat pouze na případy poškození či zničení nárazem, ale již není pojištěno odcizení skla. Častá je i výluka na poškození přepravovaným nákladem nebo rozbití skla při umisťování nákladu na střešní nosič vozidla.

Ze srovnání plyne, že nejpřátelštější podmínky pojištění skel nabízí Pillow pojišťovna. Jako jedna z mála nemá výluku na rozbití skla přepravovaným nákladem a i jinak jsou její podmínky k majitelům vozidel velmi přátelské.

5) Spoluúčast

Posledním parametrem, ve kterém se  pojištění skel vozidla liší, je spoluúčast. Jedná se o část škody, kterou platíte ze svého. Na začátku (nejčastěji první 3 měsíce pojištění) se platí víc (nejčastěji polovina škody), poté klesne spoluúčast na 0 až 1 000 Kč. Nulovou spoluúčast najdeme bez dalších podmínek při výměně skla jen u několika pojišťoven. Asi nikoho nepřekvapí, že nulovou spoluúčast po časové lhůtě má i Pillow pojišťovna a čeští řidiči tuto vlastnost oceňují.

Konečné shrnutí

Pojištění skel je důležitou součástí pojištění vozidla. Na první pohled jednoduchá věc může skrývat mnoho kliček, háčků a speciálních podmínek. Abyste nebyli při nehodě překvapení, je třeba dobře číst  podmínky pojištění a odhalit omezení v nich ukrytá. Naštěstí nové moderní pojišťovny navrhují pojištění, se kterými budete spojení. Mezi nejvýhodnější produkty nejen z pohledu ochrany skel patří nabídka Pillow pojišťovny. Navíc pojišťovna díky svému digitálnímu přístupu bez drahých kamenných poboček může pro velkou část klientů nabídnout výhodnější cenu. Aktuálně můžete využít automatické slevy 20 % na celé pojištění při sjednání na webu pojišťovny.