Dostali jste od své pojišťovny dopis s novou cenou povinného ručení na další rok? Ve většině případů cena vzrostla a vy máte dvě možnosti, záleží jen na vás. Buď zaplatíte zvýšenou cenu nebo si najdete levnější povinné ručení i havarijní pojištění.

Podle zkušeností tisíců lidí jsme sestavili seznam 10 nejsnadnějších způsobů, jak snížit ceny povinného ručení a havarijního pojištění.

1. Prověřte cenu u jiných pojišťoven

I když vaše současné pojištění bylo v době, když jste ho uzavírali, nejvýhodnější, nyní to platit nemusí. Vznikají nové produkty s výhodami, které nebyly dříve možné. Nové pojišťovny navíc šetří vaše peníze: papírové dopisy vyměnily za e-mail zdarma a nepotřebují síť drahých kamenných poboček. Příkladem je Pillow pojišťovna, která klientům nabízí výhodnou cenu díky svému digitálnímu přístupu.

2. Neplaťte za nepotřebné věci

Možná to tak nevypadá, ale většina řidičů platí v ceně povinného ručení i různé nepotřebné služby. Mnoho pojišťoven v Česku totiž nabízí místo jednoduchého produktu různé balíčky. Klienti jsou tak nuceni platit i za jiná pojištění, než je povinné ručení. Pouze 2 pojišťovny nemají žádné balíčky, ale klient si skutečně vybere jen to, co potřebuje. A díky tomu ušetří. Příkladem férového přístupu je právě Pillow pojišťovna, u které si každý klient poskládá pojištění podle sebe.

3. Měsíční platba

Staré pojišťovny často trvají na platbě ročně či pololetně, nanejvýš čtvrtletně. Faktem ale je, že výplatu každý dostává měsíčně, a tak nejpřirozenější je právě měsíční frekvence placení. Celkovou roční platbu tak lze efektivně rozložit do celého roku. A přesně to vaše peněženka ocení, stačí si vybrat třeba pojištění od Pillow pojišťovny, která měsíční platbu nabízí od svého uvedení na trh.

4. Peníze zpět, když s autem nejezdíte

Auto, které nejezdí, nemůže udělat škodu, a tak má mít nižší cenu za pojištění. Tento jasný a férový princip si vzala za svůj Pillow pojišťovna. Pokud klient s pojištěným autem ujede méně, než na počátku pojištění očekával, Pillow mu vrátí peníze za neprojeté kilometry. Vše funguje jednoduše: při sjednání pojištění oznámí klient pojišťovně počáteční stav tachometru a po roce konečný stav. Pojišťovna vše automaticky vyúčtuje a za neprojeté kilometry peníze vrátí.

5. Ušetřit lze i na poplatcích

Před sjednáním nového pojištění zjistěte výši poplatků za upomínku při neplacení, většinou se pohybují od 50 Kč do 500 Kč. V sazebníku mohou být i další položky: oznámení o ukončení pojištění pro neplacení (až 500 Kč), upomínka po zániku pojištění (až 250 Kč), předžalobní upomínka (až 3 000 Kč), vytvoření splátkového kalendáře (až 1 000 Kč). Pillow pojišťovna jako první zrušila sazebník poplatků a její klienti tak mají jistotu, že ani za upomínku nezaplatí nic navíc.

6. Více muziky za méně peněz

Nejlevnější, ale také nejnižší, limit povinného ručení je 35 miliónů. Nízká hodnota ale není bezpečná a v případě vysoké škody může vést k exekuci na viníka. Proto pojišťovny zvýhodňují vyšší limity různými akcemi. V současnosti jednu z nejvýhodnějších lze nalézt u Pillow pojišťovny. Do konce roku je nabízen dvojnásobný limit 70 miliónů za cenu limitu základního. Dvojnásobný limit pak platí po celou dobu trvání pojištění.

7. Sleva za způsob opravy

Tip pro majitele starších vozidel (5 let a více), kteří chtějí ušetřit za havarijní pojištění. V případě volby opravy ve smluvní síti pojišťovny je sleva na pojistném 5 až 10 %. Například u Pillow pojišťovny lze získat slevu za smluvní servis na pojištění pro případ dopravní nehody, vandalismu, přírodní události, střetu se zvířetem a pojištění skel.

8. Sleva za garáž

Novinku na českém trhu nabízí jediná pojišťovna (Pillow). Pokud má majitel garáž pro pojištěné vozidlo, získává slevu na konkrétní pojištění, třeba pro případ krádeže a vandalismu. Je přece logické, že pokud vozidlo většinu nocí parkuje v garáži, je například riziko ukradení mnohem menší než při parkování na volně přístupné ulici.

9. Spoluúčast chytře

Tato úspora se projeví při škodě. Vyhněte se u havarijního pojištění spoluúčasti s procentem. Procentní spoluúčast (např. 5 %) má velkou nevýhodu: čím vyšší škoda, tím více je třeba doplatit ze svého. Neférovou procentní spoluúčast nenajdete v nabídce Pillow. Naopak unikátní vlastností je možnost zvolit nulovou spoluúčast pro případ přírodní události, krádeže vozidla nebo střetu se zvířetem. V takovém případě pojišťovna zaplatí celou škodu a vy nic nedoplácíte, a tak šetříte.

10. Aktualizujte hodnotu svého vozidla

Tento trik zná každý klient s havarijním pojištěním. Po čase je dobré požádat pojišťovnu o přepočet ceny pojištění, protože jeho cena klesá. U některých událostí nemá nižší hodnota vozidla vliv na cenu, protože většina škod je ve formě opravy novými díly. Ale například u rizika krádež vozidla by měla pojišťovna každý rok férově cenu snížit. Přesně to dělá automaticky Pillow pojišťovna, klienti nemusí každý rok žádat o přepočet.